Stelkrampsvaccin eller inte

Igår var det dags för jobb igen.  På morgonen före jobbet då vi skulle ge medicin åt Whiskas så krafsade hon mig i ansiktet så jag började blöda. Fick ett "fint" långt skrapmärke på ena kinden. Fick förklara mig hela dagen vad jag gjort, hehe. Nåja, började fundera om jag möjligtvis skulle behöva ta stelkrampsvaccin, är nog säkert 12-13 år sedan jag tog det senast. Man ska ju ta det vart tionde år. Minns inte riktigt när jag fick det senast och det står ingenstans, förutom möjligen i Novias (Svenska Yrkeshögskolans) register någonstans. Det blev en hel del ringande ner till Hvc, vänta och åter vänta på att de ska ringa upp därifrån. Talade med sjukvårdsrådgivningen två gånger, en gång med rådgivningsdamen och en gång med akuten. Till sist blev det sagt att jag skulle komma ner och ta vaccinet, så gick ner den korta biten från jobbet. Då visade det sig att de sist och slutligen inte tyckte att det var nödvändigt att ge vaccinet så jag fick gå därifrån ovaccinerad. Kändes lite onödigt att ens ha gått dit, men fick ju åtminstone uppvisat såret, och det såg inte så farligt ut. Jag skulle nog ha fått ta vaccinet fastän jag är gravid, men man skulle väga fördelarna mot nackdelarna stod det i bipacksedeln och då tyckte de att jag inte behövde ta det. Allt ska man då vara med om. 
 
Idag ska jag till jobbet först till natten, ganska skönt egentligen, men man vet ju aldrig hur natten blir. Borde fara och kolla mina sköldkörtelvärden imorgon. Ska göras inom denna vecka...eller var det ännu nästa vecka jag kunde kolla dem också. Minns inte. Försökte boka tid igår, men fanns inga lediga tider till labben före kl.10 på hela veckan (provet måste tas före tio). Så får väl fara dit och ta en kölapp imorgon efter att jag slutar nattjobbet klockan nio och hoppas på att jag får gå in till labben före tio. Det är ett evigt "springande" vid Hvc för tillfället tycker jag, men tur att det är nära jobbet.
 
Annars händer det inte så mycket spännande saker här. Försöker genomlida den värsta kylan. Imorgon har de lovat riktigt kallt, usch då. Hoppas bilen startar. Tänker dock mest på elräkningen som blir dyr, hehe. Nu vill jag ha vår och plusgrader! Helst direkt. Tycker det har varit en lång vinter redan. En positiv sak är ju förstås att det är ljust på morgonen och solen den skiner nästan varje dag just nu. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag fasar också för elräkningen.😅Imorgon är det mars. Skönt att våren väntar runt hörnet.🌸

2018-02-28 @ 09:41:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0