Julstämning, papparkakshus och lite vardag

Så var det torsdag igen. Vad har vi pysslat med de senaste dagarna då? Nåja, det vanliga. I måndags var vi hemma hela dagen. På tisdagen var jag på julklappsuppköp. Ännu är inte alla klappar köpta, men de flesta. Får nu bara se när jag ska hinna paketera allt. Brukar ju bli kvällen före julafton. Eller det hör ju till. Några saker har jag redan paketerat, tar det lite vart efter jag har en ledig stund över. Några saker lämnar jag nog ändå till den 23:dje. 
 
 
Wilma sitter nu ganska ofta i sin bumbo stol. Hon sitter nog i matstolen också, men den är nog ännu för bred. Där börjar hon alltid luta åt ett eller annat håll så måste lägga något mellan som stöder upp så sitter hon lite bättre. Testade att mata henne i bumbo stolen och det gick bättre än i matstolen. För mig var det dock obekvämt att sitta på golvet och mata.
 
 
Molly vill också vara med på ett hörn. Tror hon är lite avundsjuk på att Wilma får så mycket uppmärksamhet. Hon svansar mest runt mina ben hela dagarna. Hon vill man ska busa med henne. Lite reserverad är hon nog då det gäller Wilma, men hon kan nog komma fram och lukta på henne också. 
 
 
Johnny har knåpat ihop ett muminpepparkakshus. Köpte mallarna till huset för flera år sedan på loppis, men först i år kom de i användning. Wilma var nog lite nyfiken på huset och skulle ha velat hjälpa till. På bilden ser det nästan ut som om hon ser lite ledsen ut och funderar varför hon inte får äta upp huset. Men hon var nog bara trött, klockan var ju redan 21.30.
 
 
Igår var vi på babysim som vanligt. Blev ingen simning förra veckan då Wilma blev vaccinerad samma dag. Borde boka in en ersättande simtur då vi redan betalat för den gången. Får se när det blir. Finns två ersättande gånger att välja mellan, fredag kväll på samma ställe som vanligt, eller söndag 16.30 i Vörå. Lutar nog åt att åka och simma någon fredagskväll. 
 
Idag ska vi åka till Toby på mamma-barn träff. Får bara hoppas jag blir av med min huvudvärk först, får väl ta en till panadol om jag ska orka. Men ska bli roligt att träffa alla mammor

Kommentarer
Postat av: Anonym

va duktit gjort .delarna brukar ändras i ugnen så di e svår ti få ihop

Svar: Jo, rivjärnet kom nog till användning för att få delarna att passa ihop ☺
Caroline

2018-12-13 @ 13:43:55
Postat av: Anonym

Ett tips är ju att lägga bumbostolen på matbordet när Wilma ska äta 😊

Svar: Det kan vi testa!☺
Caroline

2018-12-14 @ 14:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0