Julfiilis

Julmarknader är ju något av det bästa jag vet i juletider, så måste förstås besöka Vasas nya julmarknad, Julfiilis. Tyvärr var vädret grått, men julbelysningen gjorde att man fick lite julstämning ändå. 
 
 
Belysningen var helt klart det bästa med hela marknaden, snyggt! Förövrigt var jag inte så imponerad. Var fanns alla försäljare? Några enstaka stod utomhus. Resterande försäljare fanns inomhus. Frågan var bara hur vi skulle slippa in med vagnen. Såg tre ingångar men ingen ramp eller liknande. Jag fick gå in själv och kolla utbudet medan Johnny gick av och an med vagnen där ute. Det tog inte många minuter innan jag hade sett klart. Visst sålde de fina stickade vantar och dylikt, lite keramik och annat smått och gott. Jag saknade smakprov av olika ostar, korvar, julgodis osv. Fanns egentligen inget sådant till salu. Var fanns alla julrealterade produkter som dörrkransar, julprydnader, tomtar och änglar? Sådant borde ju finnas på en julmarknad. Har förstått att det kunde variera vilka försäljare som fanns på plats. En annan dag kanske det fanns "juliga" produkter till salu, men inte denna dag.
 
 
Så, kommer vi att besöka marknaden igen nästa år? Nja knappast. Men ett plus i kanten för den fina belysningen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0