En tur till Seinäjoki

Idag blev det en tur till Seinäjoki med mamma och pappa. Uträttade lite ärenden och så var jag förstås in till några loppisar. Hittade dock endast ett fint kuddöverdrag för 3 euro på loppis. God mat åt vi på Abc.
 
 
Inne i "billighetsbutiken" Sopuraha hittade jag bl.a. dessa fina sockor.
 
 
Resan hem gick inte riktigt som vi planerat. Mitt i allt började bilen skaka så vi måste stanna. Vi hade tydligen fått punktering. Vi fick hjälpas åt att byta däcket, så allt gick nog bra till sist. Inte varje dag man får sätta ut en varningstriangel bredvid vägen, minns inte om och när jag gjort det senast. Det var ju tur att pappa hade ett vinterdäck i bilen som vi kunde lägga på. Skulle vi bara ha haft "reservhjulet" som kom med då han köpte bilen skulle vi inte ha kommit långt.
 
 
Nåja vi kom oss hem till sist. En rolig utfärd blev det ändå. Tack för sällskapet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0