Något att se framemot

Idag var jag på jakt efter ett fotoalbum, men hittade inget. Hade inte så mycket tålamod så åkte inte till så många olika butiker. Hur svårt kan det vara? Använder ingen fotoalbum längre? Förr fanns de alltid i matbutiken, men inte mera, de hade tydligen inte haft några på länge. Får söka vidare en annan dag. Fotona springer ju inte iväg.
 
Usch vilket kallt väder det är ute idag, men kallare blir det. Är nog blåsten som gör det kallt. På tal om någonting roligt så har jag tänkt att vi nog ska åka på en tripp till Stockholm före jul. Jag vill göra något roligt! Åkte inte på fack resan till Stockholm tilllsammans med några arbetskompisar här för en tid sedan och dessutom offrar jag mig och jobbar då vi har personaljulfest. Flera kompisresor i höst har heller inte blivit av, så nu vill jag ha något roligt att se framemot. Jag drömmer mig bort till veckorna före jul, lite snö på marken och främst av allt, Skansens julmarknad.  Ännu är inget bestämt, måste se om jag får ta ut några semesterdagar först. Onödigt att slösa bort flera lediga dagar på en gång då jag kan ta någon semesterdag. Har ju hela 8 stycken dagar att ta ut nu i vinter, har aldrig haft så många då jag allltid haft längre sommarsemester, men i år blev det så här. Senast jag var på Skansens julmarknad var 2012, men 2010 var vi senast dit tillsammans. Börjar bli några år sedan.
 
 
Nu ska jag sluta prata resor och göra något vettigt istället. Börjar bli dags att laga lite mat. Fick just en gullig Whiskas kisse i famnen också, så är nog bäst jag lägger undan datorn. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Halpahalli å minimani har album👌🏻

Svar: Tack för tipset, ska kolla där! Störande då de int kan finnas överallt. Hoppas de är billiga, har 500 foton att sätta in och sedan "bara" år 2015, 2016 och 2017 kvar att "framkalla". Blir alltså några tusen foton till. Om jag inte gör fotoböcker av resten, men tror inte det, tar så länge och dyrare blir det. Vore kanske bäst att inte ta så många foton, men det är ju roligt att se på dem sen så fortsätter nog i samma takt.
Caroline

2017-10-25 @ 20:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0