Lövånger kyrkstad och första dagen vid Pite Havsbad

Från Umeå åkte vi sen vidare norrut efter kusten. Det var en regnig, blåsig och kall tisdag, hela 7 grader varmt hela dagen. Riktig sommarvärme...eller så inte. Vi stannade i Lövånger där vi var in i en Second Hand butik samt gick ett varv runt Lövånger kyrkstad. Det blev dock inget långt besök då vi hade bråttom in i den varma bilen igen. 
 
 
Sedan åkte vi vidare längs kusten. Blev en matpaus i Skellefteå. Då vi inte hade bilen tillräckligt fylld ännu så köpte Johnny en generator, så nu blev bilen ganska fullproppad med saker. En generator behövde vi, dock inte under resans gång. 
 
 
Efter en stund närmade vi oss ett regnigt Pite Havsbad och campingen där vi skulle övernatta tre nätter. Vi suckade nog då vi steg ut ur bilen och skulle checka in, regnet det öste ner och vi såg inte framemot att lägga upp tältet i ösregn. Nåja, vi checkade in och sökte fram får plats. Hade förbokat en husvagnsplats med el, fanns inga tältplatser med el. Lagom tills vi skulle börja gräva fram tältet slutade det regna, helt perfekt. Men det blåste ännu hårt så det var nog lite av en utmaning att få upp tältet, men det gick!
 
 
Lite senare tog vi oss en liten promenad runt en del av området, runt allt orkade vi inte gå, campingen var nämligen inte så liten.
 
 
Det fanns massor för barn att sysselsätta sig med inne i aktivitetshuset "Skeppet", bl.a. lekland, inomhusminigolv, bowling m.m .Vi tog oss en snabb titt, men konstaterade att det inte riktigt var något för oss. På området finns också ett hotell, äventyrsbad, nöjesfält (kanske bara för säsongen, vet inte), några butiker och restauranger. 
 
 
Det blev en kall kväll och natt. Skulle ha varit bra med vantar, men några såna hade jag förstås inte med. Vet inte hur många tröjor,byxor stickasockor jag klädde på mig, jag frös ändå. På natten var det bara 4 grader inne i tältet och det blåste hårt hela natten. Det lät precis som om någon skulle ha prasslat med en plastpåse i mina öron hela natten, inte så trevligt alltså, men någon timme sömn fick jag väl till sist. 
 
 Fortsättning följer...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0