Några veckor kvar

Oktober går snart mot sitt slut. Snart får man börja julpynta! Nåja, inte riktigt ännu, men snart. Bara en månad kvar. Före julen ska vi också hinna med två resor, en kryssning till Stockholm samt en natt i Umeå. Väntar på att få komma bort från vardagen lite. Då vi åker på kryssning till Stockholm blir det samtidigt en natt i Åbo. Måste ju passa på då vi en gång är i staden, dessutom vill vi inte köra hem sent på kvällen. Då hinner vi besöka några loppisar också, hehe. Ja Ikea också för den delen, i alla fall fyndhörnan. 
 
 
Tyvärr går vi inte iland i Stockholm denna gång, blir bara en 23 timmars kryssning. Brukar bara bli stressigt med en dag i Stockholm och tillbaka igen. Hellre tar vi det lugnt och njuter av kryssningen och allt vad den har att erbjuda. Så länge jag kan minnas har jag alltid tyckt om att åka på "Sverigesbåtar". Då andra tröttnar på det så vill jag bara åka ännu fler gånger. Vet inte vad det är, det är nog själva stämningen. Att sitta och titta på folk eller bara lyssna på musiken som spelas (fastän det inte är min favoritmusik), det hör bara till. Hoppas verkligen de har bingo, ser ju nästan mest framemot det, hehe. Har bokat lunchbuffé också, det blir säkert smaskens. Säkerligen tar vi med egen mat att äta på kvällen, ekonomiska som vi är. Eller snåla kan man också säga. All mat är ju så dyr på båten, om man inte vill ha en enkel smörgås eller potatismos med köttbullar. Tror nog det blir bra med lite "take away" mat i hytten, som vanligt. En gång åt vi ju vår medhavda middag i hyttkorridoren, hoppas vi slipper det denna gång. 
 
 
Ska bli skönt att inte behöva stiga upp före man vaknat. Sova hur länge man vill. Jag brukar inte kunna sova så bra på kryssningar, men det gör inget, vi får ju vila ut en natt på hotell efteråt. Har bokat E hytt, så man kan aldrig vara säker på att det är tyst. E hytterna är ofta nedanför nattklubben. Jag har dock inget emot lite musik, hellre musik än rop och maskinljud. 
 
Ännu är det några veckor kvar, jag kan knappt vänta! Ska bli så roligt. Kanske jag hittar någon billig muminmugg på båten också.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0