Blåbärsmuffins

Nu har jag frysen full av blåbärsmuffins. Måste använda upp lite blåbär så jag får plocka nya då den tiden är inne. Dessutom vill jag ju ha något att bjuda på i helgen då här vankas kaffe och tårtbjudning. Följande recept hittade jag HÄR. Modifierade dock mängderna lite.
 
ca. 12 muffins
 
4 ägg
4,5 dl mandelmjöl
1 dl smält smör
1 dl vispgrädde
1 dl sötströ 
1 kryddmått Dr Oetkers vaniljarom
1 rundad tsk bakpulver
1 msk citronjuice (koncentrerad)
2,5 dl frusna blåbär
 
Sätt ugnen på 180 grader varmluft.
Vispa ”socker” och ägg pösigt. Blanda ihop de torra ingredienserna och vänd ner dem (vispa ej!). Blanda sedan i resterande ingredienser och till sist blåbären. Portionera upp i muffinsformar. 
Grädda i ca 20-25 min.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!ru

gott

Svar: Jo 😃
Caroline

Postat av: Mats

De blev fina, ser goda ut!

Svar: Tack! De blev riktigt goda 😃
Caroline

2016-05-25 @ 14:28:24
URL: http://godisgrisen2014.wordpress.com
Postat av: a n n i k a

Gott!

2016-05-25 @ 20:15:41
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0