Årets första sommardag på Lillö

Hade bestämt mig för att jag skulle fara till Lillö åtminstone en dag denna vecka. Igår utlovades sol och sommarvärme hela dagen så på eftermiddagen kom mamma och pappa efter mig och så for vi till Lillö. Johnny hade andra planer för kvällen.
 
 
Vilket underbart väder det var, en riktig sommmardag. Man kunde sitta i solen och bara njuta av fåglarnas sång och doften av saltvatten.
 
 
Tyvärr kan vi inte lägga ut vår båt riktigt ännu, är för lite vatten. Grannarna har redan lagt ut sin, men den ligger nog mest på botten. Den minsta båten gick dock ganska lätt att få ut, sedan rodde jag över till Stortjerobådan. 
 
 
Det var ingen kort roddtur, och det blåste nog lite då jag kom mig längre ut. Var lite spännande att se om det skulle börja blåsa mera mitt i allt. Men det gick bra. Lite spänning måste man ju ha ibland. Det behöver inte blåsa så hårt för att det ska se ut som stora vågor då man sitter i den lilla båten som lätt far hit och dit. Roligt var det och det var inte mitt sista besök på ön denna sommar. 
 
 
Lite avkoppling i solstolen hann jag också med innan det var dags att packa ihop och fara hem igen. Nu önskar jag mig flera dagar som denna, dock med lite mera vatten i havet så jag kan åka längre ut till sjöss. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0