Festivalerna i Vasa i sommar

Har ni tänkt åka på någon festival i sommar? Jag skulle så gärna ha velat fara på någon av de två festivalerna som ordnas i Vasa i sommar, ni vet, nära och bra man behöver inte betala för något boende. Men nu blir det inte så. Varför betala för något som man ej vill höra på. Blev minst sagt besviken då jag hörde att huvudartisterna på Vasa Festival som ordnas 23.7 är Tom Jones och Carola Häggkvist. Vilken publik vill de locka? Troligen 40+. De andra artisterna var heller inga som lockar mig.
 
Wasa Open Air ordnas 13.8. Artisterna är följande: Manic Street Preachers, The Cardigans, Weeping Willows och Egotrippi. The Cardigans är de enda av dessa artister som jag någonsin lyssnat på och det var i slutet av 90-talet och i början av 2000-talet. Några stora idoler var de dock inte. Troligen lockar denna festival ungefär samma ålderskategori som den förra festivalen. 
 
Nåja, jag ska inte klaga. Är nöjd med Polarsound som ordnades i Ishallen i februari. Det var nog bästa konserten på länge! Lever länge på den. Men lite variation skulle man ju ha fått önska i artistutbudet i sommar. Får ändå hoppas att festivalerna drar folk så det ordnas festivaler pånytt ett annat år. Nästa år får man hålla tummarna att festivalerna bjuder på lite mer varierande musik, och kanske någon nutids artist också och inte bara artister som var populära för 10-20 år sedan. 
 
Eller så är det bara jag som har konstig musiksmak, hehe. 
 
Tungevaag & Raaban i Rewell Center i september förra året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0