Bokat resa!

Vi funderade fram och tillbaka men till sist blev det Tallinn. Jag har besökt staden några gånger tidigare, men egentligen minns jag inte riktigt vad jag sett. Förra gången var jag bara dit på en snabbvisit med facket (2010) och de föregående gångerna var på 90-talet så staden har nog förändrats en hel del sedan dess. 
 
 
Det är först på min semester i mars/april som vi åker iväg, så är ju en tid tills dess. Men tyckte det var bra att boka och betala allt färdigt så behöver man inte tänka på det senare. Någon bussresa blev det inte. Tar egen bil ner till Helsingfors, parkerar bilen på långtidsparkeringen i hamnen (kostar ca 40€ för två dygn), sedan tar vi båten över till Tallinn. Bokade rum för två nätter på hotellet jag bodde på senast, Tallink Spa and Conference, ett riktigt bra hotell. Dessutom kan man ju simma där. 
 
 
Det är ju som sagt en tid tills vi ska fara, men tar gärna emot tips på vad man inte ska missa i Tallinn. Gamla stan vet jag är sevärd, men vad annat finns det att se eller göra i staden? Shoppingtips? Några dyra märkesvaror är vi inte intresserade av, men andra butiker som inte finns i Finland besöker vi gärna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0