Julblommor och julstilleben

Igår hade jag en ledig dag. Pysslade och på här inne, fick en massa gjort. Några julblommor blev planterade. Tog som vanligt en stund innan jag kom på hur jag ville plantera dem i år, sprang av och ann i hela huset och sökte burkar och krukor. Till sist blev det så här.
 

Förnyade stillebenet (hur säger man?) som finns på vardagsrumsbordet, nåja sak samma. Ni vet vad jag menar. Året om får det stå där, byter bara ut saker och blommor. Denna gång bytte jag fat också, plåtbrickan byttes ut mot ett marmor fat.
 

Ikväll blir det julfest från jobbet. Hoppas på god mat och gott sällskap! I helgen blir det jobb, kväll på lördag och natt på söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0