Moomin shop

Muminskålen jag fyndade på loppis var inte den enda muminrelaterade saken jag köpte på resan. Blev riktigt glad då jag upptäckte att det fanns en mumin butik i köpcentret vi besökte i Helsingfors. 
 
 
Kom inte tomhänt ut ur butiken. Köpte en emalj mugg samt ett plåt påskägg fyllt med choklad. Ägget har samma motiv som muggen "Håll Sverige rent" som jag gärna skulle vilja ha. Tyvärr sålde de inte muggen där. Emaljmuggen har endast gjorts i 1000 exemplar. Just den här var slutsåld i hela Finland, men butiken hade just fått in några från London. Kanske den blir värdefull i framtiden, vem vet. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tips! Muminmuggen "Håll Sverige rent" finns till salu på Fyndis.

Svar: Till vilket pris? :)
Caroline

2015-04-08 @ 19:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0