Några fynd från Seinäjoki

Idag blev det en loppisrunda till Seinäjoki. Då nu Johnny fick fara till Stockholm så tyckte jag att jag skulle få fara till Seinäjoki (fast jag nog hellre skulle ha velat fara till Stockholm).
 
Besökte i princip alla lopptorg i staden, i alla fall de jag tyckte var värda ett besök. Fyndade några julklappar, hittade saker som jag sökt efter länge. Såklart hittade jag några saker åt mig själv också.
 
Kan ju inte visa julklapparna här, men de här sakerna tänkte jag behålla själv.
 
 
En korg för 1,50. Bra att ha.
 
 
Oj då, kom visst hem med en blårandig kudde också, hehe.
 
 
Den här tallriken (är det en barn tallrik eller??) kunde jag bara inte motstå. Första varvet fick den lämna kvar i hyllan, men sen då jag var på väg ut ångrade jag mig och måste gå efter den och köpa den. Den var kanske inte så billig, eller vad vet jag. Har inget att jämföra med. Den är inte av märket Arabia utan Yamaka. Har två muggar av samma märke från förut. Tallriken är alltså tillverkad i Japan. Har aldrig sett en sådan förr och hittade ingen på nätet heller hur jag än googlade (hittade nog många andra muggar och tallrikar av märket yamaka men inte den här tallriken eller mina muggar). Får hoppas jag gjorde ett bra köp.
 
Tänker använda tallriken som "bullafat". 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0