Lchf Ost och Skinkpaj

Idag gjorde jag en Lchf ost och skinkpaj som blev riktigt god. Receptet hittade jag här.
 
Ingredienser:
2 dl mandelmjöl
0,5 dl kokosmjöl
1 msk fiberhusk
1 krm salt
50 gram smör
1 ägg
0,5 dl vatten
 
Fyllning
200 gram riven ost
150 gram skinka, strimlad 
(1 burk champinjoner)
 

Äggstanning
4 ägg
2 dl vispgrädde
salt, peppar

 
Gör så här:
Blanda de torra ingredienserna, blanda sedan ner smöret och blanda ihop till en deg. Tillsätt ägg samt vatten och blanda ihop. Tryck pajdegen i en smord springform (ca 24-27cm). Låt vila i kylskåpet i ca 30 min och grädda sedan i 175 grader ca 10 min. Därefter fyller du din paj med riven ost och skinka. Jag satte också med en burk champinjoner bara för den goda smakens skull.
 
Häll äggstanningen över och grädda på 175 grader i ca 35- 40 minuter eller tills äggstanningen stelnat och din ost skinkpaj fått fin färg. (I varmluftsugn tog det ca 30 min).
 
 
Avnjut tillsammans med en god sallad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0