Tillbakablick 2012 Juli-September

I juli, augusti och september hände det en hel del saker, får se om jag får med det viktigaste :).
 
Juli
 
Var på Loppisrace i Purmo. Var lika roligt som året förut. Har verkligen blivit ett evenemang jag inte kan missa!
 
Hyllorna i skrubben kom upp.
 
Var på flera intressanta auktioner och kissona fick ett till klätterträd.
 
Var på marknad till Kristinestad.
 
Firade Mias födelsedag och jag hade sjukt i ryggen.
 
Systers pojke Jens blev konfirmerad.
 
Var på Storloppis i Jakobstad och hade en trevlig dag med Malena.
 
Johnny kapade till en sten och vips hade vi en fin sten att sätta husnummern på :).
 
Var på Lillö och njöt av sommaren, med sol, bad och att mata måsarna.
 
For till Jannes Saloon med båt från Vasa. Åt god fisksoppa!
 
Besökte Bostadsmässan i Tammerfors. Var kanske inte riktigt i min smak, men en del fina inredningsdetaljer såg man nog.
 
Var ut och körde en del med vår båt, men några långa turer blev det inte denna sommar.
 
Linda-Marie och Görans pojke Isac föddes 15.7. Jag fick förfrågan att bli fadder och såklart svarade jag JA!
 
Var på Q-stock festivalen i Uleåborg och lyssnade bl.a. på Amaranthe och Roxette.
 
Augusti
 
Hälsade på Cecilia då hon var på scoutläger på Storsand i Jakobstad. Tog oss också ett avsvalkande dopp.
 
På jobbet fick man "njuta" av en stor grop utanför fönstret.
 
Tea och Ville gifte sig 4.8 ♥.
 
William fyllde 6 år.
 
Var på Konstens Natt.
 
Träffade Malena och Sofia, var på en utfärd till Kokkola.
 
Årets höjdpunkt, Juthbacka marknaden! Gjorde flera fina fynd.
 
Johnny snickrade ihop ett roskistak.
 
Firade en fin Villaavslutning på Lillö.
 
Plockade lite blåbär hallon och kantareller.
 
September
 
1.9 hade de Öppet Hus vid Strömsö. Passade på och ta oss en titt tillsammans med MÅNGA andra.
 
Var på Skördemarknad till Stundars.
 
Målade skåpet som Johnny tyckte vi kunde elda upp :)
 
Jens fyllde 16 år.
 
Var en sväng till Tuuri och shoppade.
 
Var på auktion och fyndade mera skålar som jag samlar på.
 
Isac döptes och jag var en nervös fadder som höll i honom under dopet :).
 
Fick besöka kyrkan/kapellet ett flertal gånger under hösten från jobbet, dock i sorgens tecken.
 
Jag klöv ved. Var faktiskt ganska roligt :).
 
Så var det dags att ta upp båten igen. Slut på denna sommar :(.
 
Av veden vi klöv blev det en så här fin vedapino!
 
For till Seinäjoki med Linda-Marie och Isac. Åt god mat på Amarillo och fyndade på loppis.

Kommentarer
Postat av: Malena

Vilken fin årskrönika du gjort. Det måste vara roligt att ha så bra dokumenterat vad man gjort!:)

Svar: Tack! Jo, men det tar sin tid att gå igenom alla hundratals, ja tusentals foton jag tagit under ett år. Skulle få sitta flera dagar om jag skulle göra tillbakablicken i ett enda inlägg :)
Caroline

2013-01-04 @ 22:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0