Semesterresan 2012 del 1

Vi började vår resa med att köra ner mot Åbo. När vi väl var framme hade vi en stund över innan det var dags att gå ombord på Silja Europa så körde via Ruissalo och såg bl.a.på fina båtar.

Sedan var det dags att köra ombord.

Då vi kom fram till Stockholm regnade det, och det fortsatte regna HELA vägen till Göteborg. Jag måste dessutom köra ca. 150km just då det regnade som värst. Usch, tycker inte om att köra på motorvägar och dessutom inte då det regnar och jag måste köra förbi lastbilar.

Från Göteborg tog vi båten över till Fredrikshavn i Danmark.

Före vi for till campingen i Fredrikshavn besökte vi Palmestranden med riktiga palmer. Stranden såg dock inte så inbjudande ut med alla alger vid strandkanten.

På kvällen avnjöt vi en delikat middag bestående av makaroner och tonfisk!

Följande dag besökte vi ett bad i Fredrikshavn, badet fick dock inga höga betyg då det endast fanns en vanlig (dålig) bastu och ingen ångbastu.

Sedan körde vi vidare mot Skagen. Såg intressanta vägskyltar, besökte ett loppis, såg fina byggnader och fina vyer.

Efter Skagen körde vi vidare längs kusten till Skallerup klit som var en fin och lång sandstrand med höga sanddyner och klippor runtomkring.

Sedan blev det lite ändrade planer och vi for på en pizza till Aalborg. Då vi äntligen fick våra pizzor var klockan nästan 18 och vi var vrålhungriga!