Blommor och blad

Idag har jag äntligen fått nergrävt krusbärsbuskarna. Måste fundera lite till ännu på vart jag ska sätta vinbärsbuskarna.



Planterade också ut blomman som jag fick i helgen. Brukar ju vara expert på att ta död på blommorna inne, så hoppas på att den här ska klara sig hela sommaren ute.



I blombänken runt stenen har en del blommor börjat blomma. Jag har ju som vanligt ingen aning om vad det är för blommor. Men fina är de iallafall.




Känns som om blombänken sträcker sig enda till skogskanten för det är fullt med vilda blommor som växer runt omkring blombäken. Det är just nu som jag tycker mest om "blomsterängen", sedan då alla blommor vissnat ser det bara bedrövligt ut och då har jag lust att så gräsmatta överallt.




Kommentarer
Postat av: Diana

Dom blåa blommorna borde vara Murklocka, jag är ung 99% säker:) Dom röd-gula är en Gullviva, 100% säkert. Dom gula "bollarna" vet jag vad dom heter, men jag kommer inte på namnet på dom.

Vildblommorna är Midsommarblomster (heter eg nåt annat på riktigt har jag för mej) och sista bilden är nån Viol.

h. Diana

2011-06-01 @ 14:56:53
Postat av: Caroline

Tack för upplysningen! :)

2011-06-01 @ 15:30:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0