Gipsskivorna har kommit

Nu är det rent och fint i badrummet samt i kvisten. Ganska rent iallafall. Har nämligen tvättat golven. Nångång ska vara den första. Så från och med nu ska man helst inte gå in med skorna på i badrummet (kommer dock inte att lyckas tror jag)!


Rent golv!

Talade faktiskt lite finska just. Gipsskivorna kom. Funderade först, ska jag tala finska eller svenska med gubben (som såklart talade finska), i 9/10 fall brukar jag hålla mig till svenska fast de talar finska, men nu mittiallt talade jag faktiskt några ord finska. Jag hör ju finska i princip varje dag på gymmet, men inte ofta jag måste tala finska.


Gipsskivor som ska upp på vinden.

Gården är dock inte lika ren som badrummet. Samma sak varje år. Lera, lera och lera. Måste säkerligen nog beställa ett gruslass eller två iår också. Vet inte hur många vi beställde ifjol, men nog blev det väl ett par.



Tar väl några månader innan gården torkat upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0