Villaavslutningshelgen

På fredagen åkte vi till Lillö redan på eftermiddagen jag och Wilma. Mommo och moffa kom också dit och på kvällen efter jobbet kom Johnny dit. Det var fint väder. Wilma lekte i sanden och plaskade i badkaret ute. Tyvärr var det ännu blågröna alger i vattnet, så jag kunde inte ta mig ett dopp. Senare blev det bastu. Wilma somnade ovanligt tidigt, redan 21.50. Så det blev en lugn kväll.
 
 
På lördagen tog jag mig en skogspromenad samt var och fiskade lite till fladan. Fick upp en liten abborre, men den rullade ner tillbaka i vattnet som tur var. Linan fastnade, så fick gå hem utan drag. Johnny satte upp fisken tillbaka på lidertaket. Den blåste ner i en storm och nu har pappa målat den så den är fin igen. Wilmas mommo och moffa kom dit och så åt vi lunch.
 
 
På eftermiddagen kom Peppe och Matti dit med båt. Wilma tyckte det var spännande att se på då de kom med båten. Sedan blev det kaffe på terrassen.
 
 
Efter kaffet åkte de hem igen. På kvällen kom Ulli & Ove, Cilla och WIlliam dit. Det var ganska varmt väder ännu på kvällen men solen hade försvunnit från terrassen, så vi åt på bastuterrassen istället. Lite trångt blev det, men det gick.
 
Det blev dock snabbt kyligare och knotten kom fram. Johnny, Wilma och jag gick in då vi ätit, resten drack kaffe ute. William smällde några smällare och så sköt de nån raket före de for hem. Sedan var det bara vi tre kvar igen. Inga ljus eller marschaller kom sig ut i år, men vad gör nu det. Vi gick ju in och höll oss inomhus resten av kvällen så lika bra så. Får tända dem ett nytt år. 
 
På söndag morgon var det spegelblankt. Vi tog oss en roddtur.
 
 
Sedan gjorde vi inte så mycket mera än packade ihop och åkte hem så Johnny skulle hinna göra något här hemma också. Det blev en bra, varm, och lite annorlunda villaavslutning ☺.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0