Hösten är här

Nu känns det verkligen i luften att hösten är här. Det har ju redan varit en frostnatt. Squashen och frilandsgurkorna mår inte så bra då det är kallt på natten, de börjar ha gjort sitt. Den här fina buketten fick jag av Sofia. Tyvärr syns det inte många solrosor på vår lindo, fastän det var meningen det skulle vara fullt av dem, något blev visst fel. Istället får vi njuta av gula ogräsblommor ☺.
 
 
Igår var vi till Lillö. Båten kom upp på land (vår båt kom ju inte alls ut i sommar), grillen och utemöblerna plockade vi in. Eller rättare sagt, Johnny och pappa hjälptes åt att bära in allt som skulle in. Jag plockade lite lingon och några havtornsbär. Mamma bjöd på mat och en god paj till kaffet.
 
 
En ny vecka är här. Jag jobbar ca 50 timmar denna vecka, så det blir inte så mycket tid över till annat. Men torsdagen är helt ledig i alla fall. Då har Wilma bjudit frömand ☺. 6-års kalas ska vi också på kommande helg. Säkert blir det något loppis besök också. De senaste helgerna har vi mest sprungit omkring på gårdsloppisar. Bl.a. i Sundom, Forskärr, Petsmo och Västerhankmo. Får se om vi hinner/orkar med några nästa helg.
 
Gymmet har jag besökt fyra gånger denna månad, mer än så har jag inte hunnit. Har ju inte varit dit/vågat mig dit (pga coronan) sedan MARS. Så det var på tiden. 
 
 
Wilma har upptäckt bolibompa appen, bra underhållning, men man kan ju inte sitta framför en skärm hur länge som helst. Nu tror jag nog vi får hitta på något annat ☺. Idag och imorgon jobbar jag kväll. Wilmas fammo kommer hit och sköter på eftermiddagen. Imorgon får Wilma vara på dagis 9-13, fastän jag börjar jobba först 12. Då kanske jag hinner åka till gymmet en sväng före jobbet. Tanken är ju att hon ska vara på dagis 3 gånger per vecka och då blir det att hon nog får fara dit någon dag då jag jobbar kväll. Beror helt enkelt på hur jag jobbar och det är ju ganska så varierande från vecka till vecka. 
 
Hoppas ni får en bra vecka!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0