Planterat i odlingslådorna och mera blomsterprakt

Vi fick njuta av några varma dagar, men nu är det lite kyligare igen. Allting grönskar nu som bäst. Även gräset. Det växer väl så det knakar nu då det regnat hela dagen. Tidigare i veckan planterade jag i odlingslådorna. Såg att salladen redan har börjat gro fastän det bara var några dagar sedan jag sådde den. I år sådde/planterade jag timjan, rosmarin, squash, frilandsgurka, grönkål, dill och persilja. Borde ännu köpa en till frilandsgurka.
 
 
Wilma var också med och såg på då jag planterade en kväll.
 
 
Då man öppnar dörren just nu möts man av doften av blommande hägg. Min favoritdoft!
 
 
I blombänken har pärlhyacinter och några andra blommor slagit ut. Nu blommar även körsbärsträdet och plommonträdet. Plommonträdet har vi haft i många år, men detta är första gången det blommar. Massor av blommor dessutom. Får se om det kommer några plommon.
 
 
Imorgon är det fredag, igen. I helgen ska vi fira min födelsedag. Får bara hoppas vi alla är friska. Hittills har ingen här i huset blivit sjuk, men runtomkring oss har vi haft diverse magsjukebobbor. Håller tummar och tår att vi inte blir sjuka lagom till helgen. Några loppisbesök har jag också tänkt hinna med. 
 
Hoppas ni får en bra helg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0