Megaloppis, snö och terrassmöblemang

I lördags besökte vi Megaloppisen i Botniahallen. Som vanligt tog jag det lugnt och gick runt och såg på alla saker i sakta mak. Då jag hade gått en rad framåt, hade Johnny sett igenom allt. Lite smått hittade jag, inga stora saker. Två leksaker och en muminmugg. Johnny fyndade en grillpanna. Muminmuggen är vintermuggen från 2008. Den hade jag inte från förut. Så nu får jag lägga den i min samling också.
 
 
Det var inte lika mycket folk som ifjol, det fanns också många lediga försäljningsplatser. Tror nog vädret avskräckte vissa. Det hade ju kommit en del snö redan på fredagen, och på lördagsmorgonen var det riktigt vitt överallt. Åtminstone 5 cm snö hade det kommit hos oss.
 
 
På lördagen köpte vi också två stolar till utemöblemanget. Lagom till Valborg fick vi ju hämta hem vårt nya soffmöblemang till terrassen. Förutom soffa och bord kom det också med två pallar. Vi tyckte dock att det kunde vara någon stol till så hittade några passliga på Jysk som egentligen inte hör till möblemanget men passar riktigt bra ihop ändå. På bilden saknas dynorna. Onödigt att lägga ut dem då det ändå inte är terrassväder.
 
 
Nu hoppas vi på varmt väder så vi får provsitta den nya soffan. Väntar på den första filmkvällen utomhus.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0