Första dagen på jobb

Idag blev det en lite annorlunda dag. Dagen började dock som den brukar. Lek och bus på morgonen och sedan en promenad. Hann också dokumentera lite blommor och klippa lite gräs runt blombänken.
 
 
Då klockan var 12.30 kom Wilmas fammo och faffa för att sköta Wilma. Jag susade iväg till jobbet. Fick ha Johnnys bil idag då min bil var på verkstan, en stötdämpare måste bytas då den gått av. Kändes riktigt bra att åka på jobb. Första gången sedan påsken 2018. Alltså över ett år sedan jag jobbade senast. Visst kändes det lite ovant och måste nog tänka till lite mera än vad jag brukar. Annars brukar ju allt gå mest på rutin. Det gick inte lika snabbt som vanligt.  Säkert bara bra att få tänka efter vad man gör. Jag jobbade med flera andra vikarier, några nya ansikten och några "gamla". Tyvärr fick jag inte träffa några ordinarie arberskompisar, de hade planeringsdag. Började arbetspasset med att åka på loppis med en av klienterna. Bra med mjukstart. Det blev en bra arbetskväll. Alla kom sig i säng till sist, fastän det tog lite längre än vad det brukar göra, hehe. Nåja, vi var ju faktiskt en personal för lite också. Får se när jag får jobba igen. För tillfället har jag inte inbokat några arbetspass. Känns bra att kunna välja om jag vill/kan jobba. Annat blir det sedan då jag börjar jobba "på riktigt" i oktober.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0