Wilma sover i eget rum

Nu sover vi på övrevåningen allihopa. På måndag kväll gnällde jag lite smått på Johnny att vi nog borde få någonting gjort istället för att sitta med telefon eller framför tv:n. Då mitt i allt blev det fart och sängarna åkte upp på vinden. Wilmas säng var ju relativt lätt att bära upp, vår säng var lite tyngre, så de fick vi lite hjälp med. Jussi och Tommy kom och gav oss en hjälpande hand. 
 
 
Rummet är inte färdigt inrett ännu. Har ju mest fungerat som förvaringsplats tills nu. Måste ta och flytta runt lite möbler. Soffan som stod där har vi nu flyttat i mittersta rummet, men tanken är nog att den ska bort. Tv:n som står i hörnet ska vi troligen ha i vårt sovrum. Det vita bordet ska inte heller stå där. Men en sak i taget. 
 
 
Vår säng rymdes just och just. Jag fick dock byta sida i sängen så att Johnny inte behöver slå huvudet i taket då han ska gå runt sängen. Jag som alltid har sovit på högra sidan,nåja nog ska det väl gå bra ändå, hehe. Jag behöver inte ens böja på huvudet då jag går runt sängen.
 
Allt är inte färdigt i vårt sovrum heller. Just nu finns det flera lådor med Kalle Ankas Pocket som väntar på en bokhylla. Alla fotoalbum ligger också i en hög på golvet. Köpte ju två bokhyllor på Fb loppis för en tid sedan. De väntar dock på färg, men så småningom ska de nog komma in i huset. Böcker har vi ju gott om, så bokhyllor behövs verkligen.
 
 
Frågan är då, vad gör vi nu med vårt sovrum där nere? Jo dit får nog crosstrainern flytta. Kanske motionscykeln också. Sängen som stod här uppe fick också flytta in dit i rummet. Så rummet kommer nog att fungera som gym/lekrum tror jag. 
 
Var så skönt att äntligen få flytta in Wilma i hennes egna rum. Har tassat på tå nu i snart ett år och knappt vågat vända på mig i sängen ifall Wilma skulle vakna. Vi har ju haft hennes säng i fotändan på vår säng, inte många centimeter från vår säng. Ibland har hon till och med kunnat kittla Johnny under fötterna, hehe. Tänk att kunna tända lampan och läsa lite i sängen, lyx! Nu ska vi njuta så länge det varar. Man vet ju aldrig när vi får flytta in sängen igen. Kan ju komma någon sådan period, men hoppas förstås inte på det. Om hon är som jag så kommer hon väl snart indragandes med en madrass och lägger sig nedanför vår säng, hehe. Nåja, kanske inte riktigt ännu, men om några år kanske. 
 
Nu hoppas vi på en svalare sommar än ifjol. Sisådär 20-25 grader max, tack. Kylning av övrevåningen är dock på gång, men vet ej om det blir i sommar eller först till hösten.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0