Sommarvärme

Vilken varm dag vi hade igår! 23 grader och sol i början av maj, inte ofta det händer. Får passa på och njuta så länge det varar, blir nog säkert svalare ännu denna månad. Ser ut att bli varmt även idag. Frågan är bara när man ska våga plantera ut något i växthuset. Vet ju hur det kan gå då man har för bråttom. Får nog vänta en tid ännu. I odlingslådorna kan vi nog säkert så när som helst, men ännu har det inte blivit gjort. Jag tänkte för mig själv igår att nog är det ju skönt att ha så här fint väder då jag har semester, och då slog det mig, ja det är ju därför det är bra väder, jag har ju semester, hehe. De senaste åren har det alltid varit bra väder då jag haft sommarsemester, ja förutom kanske ifjol då men då var det ju kallt mest hela tiden. Så passa på och njut av värmen ni som kan medan den varar! 
 
 
Igår hade jag också besök av Tea och barnen. Hon fyllde jämnt i april, men hade inte hunnit gratta henne ännu, så nu fick jag äntligen en chans till att göra det. Vi satte oss där ute och drack saft och åt bullar, blev en riktigt trevlig stund. Roligt att ni kunde komma!
 
På kvällen testade vi Johnnys nya "leksak". En muurikka brännare med panna. Underredet är ett gammalt bygge. Hade vår gamla elgrill där då vi bodde i Smedsby. Nu är elgrillen borta och underredet har fått ett nytt liv. Blev riktigt gott med varma grönsaker stekta i pannan. Någon dag måste vi testa att steka plättar i den.
 
 
Ikväll ska vi fira Johnnys pappa, får se vad vi hittar på före det. Blir nog säkert en ute dag idag också, skönt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0