Semester!

Idag började min semester. Sommarsemester kan man också säga, men så mycket till sommar är det ju inte riktigt ännu. Tar inte ut hela semestern, det lämnar ungefär hälften som jag planerar att ta sedan då föräldraledigheten tar slut nästa år. Mammaledigt får jag om cirka tre veckor. Maj månad är liksom april månad en hektisk månad med många födelsedagar och annat program. Jag känner dock av att jag inte riktigt orkar med lika mycket program på en dag som jag brukar göra, bättre då om det händer något smått varje dag, än allt på en gång. De senaste dagarna har det blivit en liten tupplur på eftermiddagen/kvällen, känner att jag behöver det. Det blir ju inte precis bekvämare att sova om nätterna med en växande mage. Dessutom har jag ju en som ligger och snarkar på ena sidan om mig och en annan som ligger och kurrar på andra sidan, hehe. Nåja, det är ju bara att lyfta ner Molly, men det har jag inte hjärta till, hon måste ju få sova på sin plats. Överlag sover jag ändå ganska bra just nu.
 
Förra veckan började det grönska och blomma på allvar i blombänkarna. Äntligen är den långa vintern förbi. Nu skulle det gärna få börja grönska ordentligt i träden också, men sedan går det fort. Det är just den tiden då den första grönskan slår till med full kraft som man skulle vilja behålla resten av sommaren. Får försöka passa på att njuta av maj månad.
 
 
I år kommer det kanske att vara lite mera ogräs i blombänkarna än vanligt (inte för att blombänkarna någonsin varit helt ogräsfria), men lite av fjolårets utblommade växter har jag fått bort. Är inte riktigt bekvämt att krypa runt på alla fyra i blombänken just nu, senare i sommar tror jag dessutom att blombänken inte är högsta prioritet. Blomma kommer det ju att göra ändå. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lmn

Knuff ner Johnny istället ur sängen😜

Svar: Haha ☺. Nej nå så dum e jag inte 😜.
Caroline

2018-05-02 @ 23:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0