Mödrarådgivningsbesök + läkarbesök i vecka 33+2

Igår på förmiddagen blev det ett besök vid mödrarådgivningen samt ett besök hos läkaren. Nog är det konstigt, fastän jag känner mig ganska lugn så visar blodtrycket och pulsen på något helt annat, haha. Blodtrycket var snarare lågt då jag mätte hemma på morgonen, då jag väl kommer in till rådgivningen är det helt andra värden, för att inte tala om pulsen som var något på 70 hemma och 134 då jag suttit där på en stol i tio minuter. Nog är det underligt hur kroppen fungerar. Som tur känner jag mig själv vid det här laget och också rådgivningsdamen har lärt sig att det bara är så, inget att göra åt den saken. Huvudsaken blodtrycket inte är konstant högt. Nåja, alla vanliga mätningar genomfördes. Sedan var det dags för ett läkarbesök. Om jag inte minns fel var senaste gång i februari, men då till en helt annan läkare. Det blev inget långvarigt besök, allting såg nog bra ut. Så värst många frågor hade jag inte. Den enda saken som oroar mig lite är att bebisen fortfarande ligger i säte. Jag har dock bestämt mig för att inte föda ut någon bebis med fötterna före, om så är fallet då det väl gäller så får det bli kejsarsnitt. Ja även om jag helst skulle vilja föda normalt. Läkaren skickade i alla fall in en remiss till sjukhuset så jag får åka på förlossningsplanering. Så nu är det bara att vänta på den tiden och se vad de har att säga på sjukhuset. Jag försöker säga åt den lilla som ligger i magen att hon skulle nog kunna vända på sig, helst direkt, men ännu har mina övertalningsförsök inte lyckats, hehe. Hoppas på det bästa
 
 
Här får ni en smygtitt på mig och min mage. Har knappt tagit några magbilder så ni får nöja er med denna, hehe. Nu för tiden ska det tas magbilder typ varje dag, ja i alla fall varje vecka, men det är inget som jag har gjort. Kanske jag ångrar mig sedan, kanske inte. Det är ju ändå slutresultatet, alltså personen som ligger inne i magen som räknas. Inte själva magen i sig. Nu då värmen har kommit har jag lite svårt att veta vad jag ska klä på mig. Använder mina leggings modell kortare, men skulle gärna ha ett par shorts att använda. Konstaterade att det inte fanns många plagg i min sommargarderob som går att använda just nu, bara några klänningar/tunikor. Får nog fara på jakt efter sommarkläder på loppis någon dag, känns lite dumt att köpa splitternya kläder då de inte kommer att användas så länge.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0