Det blommar i varje vrå

Idag började jag dagen med att baka mockarutor Tre satser blev det. En sats blev både gluten och sockerfri, medan de två andra bara blev glutenfria. Borde kanske räcka. Har ännu en del som jag tänkt baka, får se vad jag orkar med. Finns ju nog att köpas i butiken annars. Förövrigt har jag inte gjort så mycket idag. Suttit ute och läst en stund. Gått runt gården ett varv. Konstaterade att syrén häcken har börjat blomma. Tidigt tycker jag. Men inte så konstigt då det varit så varmt väder. En bukett med häggblommor plockade jag också.
 
 
För tillfället blommar också körsbärsträdet, äppelträden occh päronträdet. Ja och så alla maskrosor på gräsmattan förstås.
 
 
Hade tänkt ta en promenad idag, men nej, orkar inte. Eller rättare sagt, har ingen motivation. Får väl gå några till varv runt gården istället. Dessutom borde här städas innan helgens kalas. Men först ska jag nog ta fram den spännande boken igen och bänka mig i paviljongen en stund till. Till middag blir det något grillat. Sedan hoppas jag värmen håller i sig och vinden avtar lite så vi kan sitta utomhus och se på film ikväll. 
 
Önskar er alla en fortsatt fin fredag!
 

Kommentarer
Postat av: emma

vilka fina blommor!

2018-05-26 @ 10:49:28
URL: http://nouw.se/islycka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0