Klippt runt lådorna där det växer och frodas

Igår klippte jag gräset runt odlingslådorna. Det var minst sagt inte lätt, men det gick. Fick sätta mig ner och vila efter varje låda. Vi har ju en laddningsbar liten "sax" som det går lätt att klippa med. Enda problemet var ju att jag måste böja mig ner. Men nu är det gjort, för den här gången åtminstone, det växer ju upp igen. Jag ser nog ogräset i gruset också, men försöker att inte tänka så mycket på det, det om något är ett evighetsprojekt som jag inte riktigt är i bästa form för just nu, hehe. 
 
 
Det växer och frodas i lådorna just nu. Både kryddorna och frilandsgurkorna har tagit sig bra.
 
 
Nu behöver vi inte köpa sallad från butiken på ett tag, ej heller babygrönkål. Dillen växer så det knakar medan persiljan tar god tid på sig. Får se hur salladslöken smakar sedan då den är färdig.
 
 
Väntar också på att få plocka den första tomaten och gurkan, men får nog vänta länge på det ännu. Kändes nästan lyxigt då vi kunde använda både sallad, grönkål och gräslök från egen gård då vi lagade sallad senast. Att dessutom kunna plocka tomater och gurkor gör det ännu lyxigare. Då vi äter vanlig sallad mest varje dag, så skulle man nog spara en slant om man kunde odla så här året om. Nu får vi dock nöja oss med några enstaka månader per år. Gott med egenodlade grönsaker är det i alla fall!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0