Mammalådan är här

Igår kväll fick jag äntligen hämta ut mammalådan. Kunde inte vänta tills idag. Var så nyfiken på vilken årsmodell som skulle komma. Det blev lådan från 2017. Inget fel med det, men nog tycker jag att de skulle kunna byta låda vid årsskiftet istället för att dela ut fjolårets halva det här året. Det bästa med att det var fjolårets låda som kom var ju förstås täcket/sovpåsen med ugglor på. Det är ju så fint jämfört med täcket med får på i årets låda.
 
 
Molly tyckte också det var spännande med stora paket.
 
 
I lådan fanns det en massa fina saker. Eftersom vi har beräknat datum efter den 1.6 så kom det med några extra produkter från årets låda. De skulle då alltså motsvara ca 30 € som moderskapsunderstödet höjs med i juni. En tilläggsprodukt saknas dock ännu, men den kommer på posten lite senare.
 
 
Tilläggsprodukterna från årets låda var alltså följande: ett par yllebyxor, ett par filttofflor (Finland 100 och Moderskapsförpackningen 80), en smaknapp, två skedar, vantclips samt en gullig filt. Av dessa extra produkter är jag mest glad över filten eftersom det inte fanns någon motsvarande filt i lådan från 2017, dessutom är den ju så fin med ugglor, rådjur och igelkottar på. Tofflorna tror jag inte vi kommer att använda, men de blir ju ett fint minne.
 
 
En del av kläderna var ganska färgglada, får se om de blir använda. Dock fanns där flera enfärgade byxor (ej med på bild), som jag tror kommer att komma till användning. Annars tror jag nog vi kommer att använda det mesta ur lådan. Förutom kläder fanns där ju också bl.a. sängkläder, täcke, hygienprodukter, ett mjukisdjur och en bok. 
 
Är glad att jag valde lådan och inte penningsumman. Känns bra att vi bor i Finland där man får såna här fina förmåner som moderskapsförpackningen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0