Loppis i Kvevlax Uf

Denna helg ordnas det loppis i Kvevlax Uf. Redan idag klockan 16 öppnade dörrarna, och jag var såklart på plats. Det är ju inte varje dag det ordnas loppis i grannbyn. Som vanligt var där mycket folk, ja de flesta gick nog inte tomhänta ut därifrån såg det ut som. Jag hittade förstås lite smått. Det blev två pyjamas, en häftig zebra halare, ett par byxor och ett par gardiner. Bästa fyndet var nog gardinerna. De är lite för långa (finns knappt några gardiner som passar våra fönster på övrevåningen), så lite måste man nog sy upp dem. Får sätta Johnny framför symaskin någon dag, hehe. Ja inte sätter jag mig själv där, kan ju inte förstöra de fina gardinerna. 
 
 
På senaste tid har jag nog gjort en del andra loppisinköp också. Bl.a. dessa:
 
 
En dag hittade jag faktiskt en klänning åt mig själv också. Har mestadels varit på jakt efter pyjamas i olika storlekar (inte åt mig själv dock), men såklart har jag ju hittat lite annat också. Stickatröjan bredvid klänningen kunde jag bara inte motstå, dessutom kostade den bara fyra euro och såg ut att vara hemstickad. Svårt dock att veta storlek, måste jämföra med andra tröjor. 
 
Nu får det vara färdigt loppisfyndat för denna vecka. Efter en god tortillamiddag tänker jag nu slänga upp fötterna i soffan och se på något bra på tv. Blir visst bastu lite senare också. 
 
Önskar er alla en fin fredagskväll!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0