Båten fixad och gräset klippt

Det ostadiga vädret fortsätter. Det var tur att jag klippte allt gräs igår (förutom mot vägen, men det blir en annan dag). Klippte faktiskt upp till skogen också, var inte så svårt som jag trott. Trodde det skulle vara stenar lite här och där, men jag hittade inga. Johnny fick också båten i skick igår. Några delar i motorn är utbytta och så köpte vi en ny akku. Motorn startade på första försöket! Får hoppas vi slipper mera bekymmer med motorn i år. Insidan på båten är nu tätad, lappad och slipad, kanske den håller tätt något år till (det fanns 10 liter vatten inuti båten som läckt in i flera års tid). Tar dock ännu en tid innan vi kan lägga ut båten, först måste bryggan fixas.
 
 
Hittills idag har jag mest varit inomhus, med undantag av några varv till roskis och postlådan. Har inventerat i campingsakerna samt städat lite i storskrubben. Tvättmaskinen den har också gått varm hela dagen. Snart är det dags att laga middag, idag blir det grillspett med lite smått och gott på. 
 
Hoppas ni har en fortsatt fin tisdag, nu hoppas vi på lite bättre väder!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0