Naturbilder och testat nya kameran

Gick runt och testade den nya kameran igår. De tre första bilderna här nere är dock tagna med den gamla kameran. Måste nog erkänna att jag tycker de är ljusare, klarare och mer skarpa än bilderna med den nya kameran, men då är det också lite svårt att avgöra skillnaden då bilderna är tagna med olika stora objektiv. 
 
 
Jag måste nog lära mig hur den nya kameran fungerar. Är så van att behöva gå flera meter bakåt för att kunna ta ett foto med den gamla kameran, men det fungerar ju inte med den nya.
 
Bilderna nedan har jag tagit med den nya kameran.
 
 
Testade lite makro inställningar och blev nöjd med resultatet.
 
 
Jag ska nog testa vidare, se vilka standardinställnignar som är bäst. Det tar säkert en tid innan jag vant mig. Jag har ju fortfarande den andra kameran om jag vill använda den emellanåt. Men överlag är jag nog nöjd med den nya. Ett annat objektiv, motsvarande det som jag har på gamla (eller större), vill jag också köpa, får se när det blir av.
 
Med andra ord var det nog ett bra köp. Dessutom sparade jag ju 100 euro då den var på specialpris, hehe.
 

Kommentarer
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Tycker nya kameran tar lite bättre faktiskt

Svar: Ja nå det var ju bra att få höra :).
Caroline

2017-02-08 @ 08:30:05
URL: http://madelein.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0