Fredagskväll och lördagsmorgon i Tammerfors

Nu är jag hemma igen efter mini resan till Tammerfors, blev ett riktigt roligt dygn! Mycket hann vi med. Ett flertal loppisar hittade vi, Sofia fyndade många fina saker. Ett loppis hade ett mysigt café också, så där satt vi bland antika saker och dyra muminmuggar och drack kaffe ur udda koppar.
 
 
Några "vanliga" butiker var vi också in i, men de var lätt räknade. Inte ens Sokos och Stockmann var vi till. Det var ca. 1 km från hotellet in till centrum, men det gjorde ingenting. Vi fick ju lite motion och vädret var friskt och bra. Skönt med frisk luft efter att ha suttit flera timmar i bilen. Inne i centrum förvånades vi över att de hade så mycket julbelysning kvar överallt. Det kändes nästan som vi var i slutet på november.
 
 
Efter shoppingturen gick vi tillbaka till hotellet och vilade en stund och bytte kläder. Konstaterade också att jag hade glömt kameran hemma! Hur är det ens möjligt?! Nåja, tur att jag hade telefonen att ta foton med.
 
 
Hade bokat bord på Rosso invid forsen. Var fint att sitta där och äta, men senast hade de nog mera belysning i vattnet. Jag tog "Keittiömestarin pihvi", det var smaskens!
 
 
Efter middagen gick vi vidare till Ilona där vi drack lite gott och lyssnade på musik. Vi var de första kunderna för kvällen så vi var länge ensamma på stället. Lite senare droppade dock folk in och vi vågade oss också på dansgolvet en stund. Någon sen kväll blev det dock inte, redan innan midnatt tackade vi för oss och promenerade tillbaka till hotellet.
 
 
Det blev inte så många timmar sömn för mig, låg och svettades och kunde inte sova fastän jag var trött. Imorse var jag inte så utvilad som jag skulle ha velat vara, men frukosten var åtminstone perfekt. Fanns precis allt man kunde önska sig, givetvis bacon också. Då vi checkat ut styrde vi kosan mot det sista lopptorget, bredvid låg också en "billighetsbutik" där alla saker var nedsatta till 50%, en del till 80%. Det tog en god stund innan vi hade kommit oss igenom butiken, roligare butik än Ikea. Men nog måste vi ju besöka Ikea också då vi en gång var i närheten. Jag köpte lakan och en blomma, inget annat, inget "onödigt".
 
 
Klockan var bara lite över 14 då vi startade vår färd hemåt igen. Skönt att komma iväg tidigt och slippa köra i mörkret. 
 
Tack för en trevlig resa!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fint att ni hade det bra.😊 Vi hörs!

Svar: Jo det var en riktigt rolig resa, men du var saknad. Jo vi hörs! :)
Caroline

2017-02-19 @ 11:37:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0