Resfeber och kommande resor

Den här årstiden tilltar min resfeber. Skulle vilja åka överallt! Skulle jag ha tid och råd skulle jag väl vara på resande fot hela tiden, men det är kanske inte riktigt möjligt. Nu har jag åtminstone bokat in oss på en kryssning i oktober, bara en sån där 23 timmars kryssning till Stockholm, behöver inte vara mera än så för att få stillat mitt resebehov litegrann. Egentligen skulle ju inte en kryssning i Karibien sitta helt fel heller, det är bara prislappen det är fel på, hehe. 
 
 
Gissa vad jag ser framemot att få göra på resan...spela bingo såklart! Haha, nu låter jag säkert som en gammal tant, men jag har alltid tyckt om att spela bingo, så länge jag kan minnas. Får nu bara hoppas att de faktiskt har bingo på båten då vi åker över, annars blir jag lite sur. 
 
Före julen har vi funderat att vi ska åka över till Umeå, sova en natt på hotell och besöka nya Ikea varuhuset. Vi gör inte om misstaget att åka på en dagskryssning som vi gjorde i oktober ifjol, vet inte när jag senast varit så stressad. Att ta bilen på båten kostar förstås mera än att inte ta med den, men det är ju så behändigt att röra sig runtomkring i staden då, får se hur vi gör, tar vi bilen med eller inte. 
 
 
Vårens reseplaner är också pågång, men vart det bär av vet vi inte ännu. Någon båt har vi inte tänkt åka med då, istället funderar vi på att ta flyget någonstans lite längre bort än till Sverige. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0