Lingontider

Använde upp alla lingon då jag lagade lingonremmar, 2014 års lingon om jag inte minns helt fel. Kanske inte jag plockade några lingon ifjol? Nåja, igår gick jag till skogs och plockade mera, tre liter blev det. Plockar dem färdigt rensade. Äger inte ens en lingonplockare, behöver ingen heller.
 
Finns nog mera lingon i skogen, men då de små otäcka älgflugorna alltid gör mig sällskap, så jag ville inte dra hem dem alla från skogen. Skulle de inte finnas skulle jag gladeligen gå omkring i skogen hela dagen. Påpälsad var jag, från topp till tå, blev nästan varmt i solen. Ändå kröp de små rackarna in under både jacka och tröja. Mygghatten hjälpte dock lite.
 
 
Lite blåbär och några kantareller hittade jag också. 
 
 
Idag blev det frissan efter nattjobbet, klippte topparna och fixade brynen. Hade tänkt åka till gymmet efteråt, men var för trött. Nu blir det nog lunch, sedan får jag se vad jag hittar på. Imorgon har jag en ledig dag, sedan blir det jobb hela helgen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0