Grodan

Mamma köpte för något år sedan en groda på Köklot marknad som jag tyckte var så fin. Eller den var ful/fin. Precis som riktiga grodor alltså, de är ju inte speciellt söta de heller. Den grodan har fått sin plats på Lillö invid huset. Den smälter så bra in där.
 
 
Då vi var på marknaden i lördags så såg jag likadana grodor, jag funderade nog en stund om jag faktiskt behövde en. Kom fram till att jag såklart måste ha en då jag för en gångs skull stod framför en.
 
 
De är inte exakt likadana då man ser lite närmare på dem, men ganska självklart ändå då det är hantverk. Riktigt fin tycker jag att den är. Just nu får den pryda skåpet invid trappan, kan hända den flyttar på sig i vinter. Den klarar dock vintern utomhus bra, så något ställe hittar den nog säkert. 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har en likadan men av någon anledning är hon benlös

Svar: Oj då! Kanske hon inte ska ha några ben? Finns säkert olika modeller.
Caroline

2016-09-20 @ 14:44:44
Postat av: Anonym

nää.lämna ut i vintras å ha säkert fått stötar från snö skåttningen

Svar: Okej, nå då så. De var ju synd!
Caroline

2016-09-21 @ 17:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0