Fazers café och några provdockor

Igår kände jag för en kväll på stan, så då blev det så. Direkt vi hade ätit middag for vi iväg. Skulle förstås ha varit billigare att stanna hemma, men hittade flera presenter samt några presenter åt mig själv också. Några med mumintema...vad annars, hehe. Inga dyra saker dock. Det var så varmt inne i alla butiker så vi blev sugna på något gott att dricka. Kom på att vi aldrig varit till Fazers café invid torget förut, så vi gick dit. Var nog förberedd på dyra priser, och jo, dyrt var det. Ändå kostade vi på oss varsin kall kaffe samt EN kakbit. Egentligen skulle vi inte ha behövt någon kakbit, men tyckte vi kunde ta en då vi nu en gång var där. Bara kakbiten kostade nästan lika mycket som en BigMac måltid, alltså något på 6 euro. Kaffedryckerna var inte heller de billigaste, men goda var de. Om jag besöker cafét igen kan jag säkert köpa en kaffe, men skippar nog kakbiten. 
 
 
Inne på Anttila såg vi några såna här filurer (ursäkta den "snuskiga" bilden), saknar du en docka i full storlek så passa på och köp. Lite väl dyra tyckte jag dock att de var, jag klarar nog mig utan en sån. Nästan så att de såg lite skrämmande ut. Några mindre dockor av tyg fick man för endast 10 euro.
 
 
Blev en riktigt lyckad kväll på stan, även om jag fick huvudvärk till sist. Två nätters jobb hade nog gjort sitt, var skönt att fara hem igen och sätta sig i en varm bastu.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0