Amarillo och bio

Var helt slut då jag slutade jobbet igår morse, av någon anledning hade jag nerverna på utsidan. Funderade länge om jag skulle orka fara till gymmet, men till sist for jag nog dit ändå. Skulle ha ångrat mig annars. Blev inget jätte tungt pass, men kändes ändå bra att jag orkade fara dit. Efteråt blev det en runda på Combo. Då jag gick där bland hyllorna kände jag lugnet infinna sig. Att få gå runt där i lugn och ro utan att någon talade med mig gjorde susen. Hittade inte så mycket att köpa, men en bok kom jag i alla fall ut med. 
 
 
Hann vara hemma några timmar på eftermiddagen. Sedan åkte jag in till stan igen. Typiskt nog så ösregnade det. Hade jag med något paraply? Nej såklart inte. Trodde jag skulle ha ett invid sätet, men det fanns ju i Johnnys bil och inte i min. Nåja, lite regn skadar väl inte, smälte inte heller, hehe. Gick i några butiker utan att hitta något av intresse.
 
Lite senare mötte jag Linda-Marie, vi gick till Amarillo och åt. Då vi fick menyerna i handen konstaterade vi att det fattades flera rätter som vanligtvis brukar vara med. Var fanns t.ex. Garlic Steak? Konstaterade samma fenomen sist då jag var dit på Konstens natt, men trodde de delade ut någon tillfällig meny då, tydligen inte. Till och med Garlic chicken hade de ändrat på till det sämre. Denna gång tog jag faktiskt Chicken pocket! Oj oj, hur kunde jag det, jag som alltid tar Garlic chicken. Blev faktiskt positivt överraskad. Valde bort getosten, istället fick jag en stor bit koskenlaskia. Det var riktigt gott!  Kan nog bli en ny favorit det här. 
 
 
Efter den delikata måltiden gick vi över torget och upp till biografen. De hade tydligen renovering pågång så vi fick gå in en annan väg än vanligt. Vilken film såg vi då? Jo vi såg såklart på "Bridget Jones's baby". En riktigt bra och rolig film om man frågar mig, Tyckte faktiskt att den var bättre än de två föregående fimerna, men det är ju ganska längesedan jag såg dem så jag kan ju minnas fel. Borde nog ta och se dem någon dag. 
 
Tack för en rolig kväll, det här får vi göra om!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0