Megaloppis i Botniahallen 2016

Idag var det dags för nästa loppis händelse. Hann bara hem och byta om efter att ha jobbat natt, sedan begav vi oss till Smedsby igen. Det var dags för årets stora loppis i Botniahallen. Hade ett tag tänkt om jag själv skulle ha sålt där, men det var nog tur att jag inte anmälde mig till något sådant, skulle inte ha orkat. Det var ju final i Eurovisionen igår kväll, och såklart måste jag ju se på den på jobbet, så blev inte många timmars sömn inatt. Ukraina vann Eurovisionen, förstår dock inte vem som röstade på låten. Den var totalt intetsägande för mig och absolut ingen låt som fastnade i mitt huvud. Kom inte ens ihåg vilken låt det var då vinnaren korades. Mina favoriter var Ryssland och Australien.
 
 
Loppisen öppnade klockan 10 och vi kom dit nästan exakt då klockan var slagen. Det var dock redan fullt av folk inne i hallen redan då, I år fanns det 220 försäljare på plats och gångarna var mycket bredare än ifjol, nu kunde man röra sig mycket bättre då det fanns mera utrymme. Där såldes allt mellan himmel och jord, men förstås en hel del kläder, leksaker och porslin. Priserna var nog i överkant, i alla fall då jag såg på muminporslin. Ibland kan jag bli lite irriterad då jag ser hurudanna priser folk har på sina saker, det var ju ingen samlarmässa eller antikmässa, utan ett loppis. På ett loppis ska det vara loppispriser. Åk till Sverige och jämför. I alla fall jag jämför med storloppisen i Luleå. Där kostar de flesta saker 10, 20, 30 kronor, här kostar motsvarande saker 5, 10, 15 euro. Lite skillnad. 
 
Jag fyndade till sist en tunika/klänning för 3 euro, inte desto mera. Säkert kunde jag ha hittat mera intressanta saker om jag skulle ha orkat gräva i allt och gå igenom varje plagg. Tyckte dock det var lite svårt att se på kläder då det inte fanns något provrum nära till hands. 
 
I år måste man betala två euro i inträde. Ifjol var det gratis. Får se hur det blir nästa år. Kommer folk då de måste betala inträde? I år tror jag det var flera som inte visste att det kostade att komma in, men har man en gång tagit sig dit så betalar man nog in sig. Två euro är ju inte så farligt, men kommer en stor familj kan det ändå kännas dyrt. Ta betalt för parkeringen istället tycker jag.
 
Nåja, oberoende är det ett roligt evenemang och jag hoppas att det ordnas pånytt nästa år. Kanske jag tar mig i kragen och får bokat ett bord då.
 
Vad jag skrev om loppisen ifjol kan du läsa HÄR.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0