Ingen brunch och inlåst på "tuppen" - en rolig och annorlunda lördag

Igår blev det loppis, umgänge med goda vänner, kalas och en hel del annat skoj. Fyndade dock inget på loppisen i Gerby Uf, tog bara några minuter så hade jag sett det jag ville se. Hade lite tid över så jag åkte till Brändö loppisen, provade några klänningar, men de var för dyra för att vara loppisfynd så köpe inget.
 
 
Träffade Malena och Sofia i stan. Vi hade beställt brunch vid resturangen Gustav Vasa. Vi hittade först ingen dörr in och då vi hittade dörren var den låst. Konstigt! Ringde nummret som stod i "brunch annonsen", jo vi hade nog ett bord bokat åt oss...på Gustav Vasa resturangen i HELSINGFORS!!! Vi var inte första som ringt och avbokat pga samma misstag och knappast sista heller. Alltså tillåt mig att le. Kommer aldrig att glömma det misstaget. Men ingen större skada skedd, fastän vi var lite besvikna, vi var ju förberedda på brunch. Blev lunch på Amarillo istället.
 
 
Mätta i magen blev det lite mera loppis. Sedan styrde vi kosan ut mot Replot och Bernys där vi åt lite smått och gott. Sedan var det dags för nästa missöde. Jag hann bara smaka på min glass, sedan föll den halvt i väskan och på telefonen och på bordet. SUCK! Nåja, jag fick en ny glass åtminstone, och den var god.
 
 
Sedan föreslog jag att vi skulle åka ut till Salteriet och utsiktstornet Saltkaret i Björkö, då vi nu för en gångs skull var så pass nära. Det tyckte de två andra var en bra idé. Så blev det. Det var ingen lång promenad från Salteriet till utsiktstornet, 0,8 km en väg. Riktigt passligt med andra ord. Vi var ju inte riktigt klädda för någon längre promenad.
 
 
Sofia tog en fin bild på oss tre, hoppas det är okej att jag lägger upp den här. 
 
 
Sedan då vi kommit oss ner från utsiktstornet såg jag ett lämpligt dass att besöka. Låste dörren med en hasp inifrån. Då jag sedan skulle ut igen var haspen på från utsidan! Hur detta nu var möjligt, ingen hade varit i närheten av dörren. Jag hade ingen möjlighet att ta mig ut före jag ropat åt Sofia att komma och öppna. Haspen hade varit helt fast från utsidan. Nästan så man blev lite rädd. Kanske det var något spöke i farten, vem vet?
 
Tack för en rolig dag mina vänner!
 
Kvällen avslutades med kalas. Systers flicka Cecilia fyllde år. 
 
 
Nu är det dags att fara iväg och fira mor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0