Dill, persilja och sallat

Här var det sått! Igår kväll sådde vi i de två odlingslådorna som står på gården. Nu hoppas vi på att sallaten, persiljan och dillen ska växa och gro. 
 
 
De små vita skyltarna fyndade jag på loppis för någon månad sedan. Riktigt snygga tycker jag att de är, så köpte alla som fanns, nio stycken tror jag det var. Får se nu om texten regnar bort eller inte, är ju skrivet med krita, så risken finns. Är det så att texten inte vill hållas kvar får jag lägga skyltarna i växthuset (då vi nu får upp ett växthus). 
 
Johnny fick två odlingslådor till då han fyllde. Igår kväll oljade han in dem så de är pågång. Nu behövs bara mera jord och torv. Ja och så behövs det väl nån bräda till som ska vara undertill. Vet inte riktigt var han har tänkt sätta dem ännu. Klart är i alla fall att en squash planta och en frilandsgurka kommer att sås i de nya lådorna. Dessutom vill jag få plats med basilika och lite oregano också. Jag kan äta hur mycket basilika som helst, är så gott!
 
Nu gäller det att komma ihåg att vattna också...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0