Loppisrace i Malax

På söndagen åkte vi iväg på Loppisrace till Malax. Egentligen var jag inte riktigt på något loppishumör, skulle ha velat haft sovmorgon, men vi åkte iväg i alla fall. Trodde det skulle vara lika varmt som kvällen innan, men det var det inte. Blåste kallt så vi frös. Jag hade ju bara en klänning på mig. En hel del folk var nog i farten och hela 40 gårdar hade anmält sig till racet. 
 
 
Snålades nog över en muminmugg, men den var väl dyr så den fick lämna kvar. Annars hittade jag inte mycket av intresse. Ungefär hälften av gårdarna, om ens det, orkade vi med. Jag ville bara hem till en varm och skön filt. Usch vad jag frös. Ja det gjorde jag faktiskt resten av dagen också. 
 
Nu kan man säga att loppissäsongen är inledd. Får se hur många loppisracen vi orkar med i sommar. Vill ju hinna med en hel del annat också. Nästa race är i Tölby 11.6. Är inte riktigt säker på om jag ska fara ännu, men vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0