Nu är det vinter på riktigt

Kallt är det och kallare blir det. Visst är det roligt med vinter, men riktigt så här kallt behöver det inte vara, -20 visar mätaren just nu. Tur att jag har stickasockor och en sprakande brasa. Bergvärmen fungerar ju nog bra fastän det är kallt, men det drar så från fönstren, brr. Tur att jag inte behöver sitta i sovrumsfönstret, där visar mätaren +10 inomhus. Förövrigt är det nog 21-22 grader här inne.
 
 
Bar in flera lådor med ved igår, så vi borde klara oss någon dag. Sedan är det bara att klä på sig och gå efter mera ved till vedlidret. Jag slutade 9 imorse och Johnny har varit hemma idag. Imorgon är vi också hemma båda två, känns nästan som jul i efterskott då vi båda är lediga. Julen försvann så snabbt då jag jobbade. Nu får jag vara ledig resten av veckan, och ledig tänker jag vara. Är det så här kallt känns det onödigt att starta upp bilen, men antar att jag inte kan sitta inomhus fram till söndag heller, så långt tålamod har jag inte. Knappast blir det någon loppisrunda till Seinäjoki som jag hade tänkt, vill inte åka dit ensam då det är sånt här väder, inte roligt om bilen skulle stanna. Känns faktiskt ganska skönt att inte ha några planer för resten av veckan, när hände det senast? 
 
Hoppas ni har det bra i kölden!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0