Kannorna fick flytta

Det började bli trångt om saligheten bland alla muminsaker, speciellt nu sedan jag fick en ny kanna. Den skulle helt enkelt inte rymmas på samma ställe som de andra kannorna. Därför fick nu alla kannor flytta ovanpå ett annat skåp. 
 
 
Egentligen skulle jag ju vilja ha alla muminsaker på ett ställe, men än så länge har jag inget sånt ställe där alla saker får plats. Samlartallrikarna skulle jag gärna ha framme så de syns, men de är fortfarande inne i förpackningarna. Ni vet de där tallrikarna som de ger ut två stycken per år. Såg föresten att fjolårets var billiga nu, halva priset jämfört med ifjol. Men som sagt, jag har ju dem redan.
 
Jag kan bara inte få nog av muminkannor, de är så fina. Får se hur många kannor de ger ut i år. Hoppas inte det är så många, annars blir det fort trångt här uppe på skåpet också. Sedan finns det ju några äldre muminkannor som jag också gärna skulle vilja ha. Men betalar inte hur mycket som helst för att få dem, håller dock alltid upp ögonen efter dem på loppisar och auktioner. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0