Kantarelljakt

Den här årstiden älskar jag att gå omkring i skogen, finns det bättre avslappning och meditation? Att gå omkring och bara lyssna till naturens ljud, känna naturens dofter. Även om det denna gång luktade älg. Att bara kunna sträcka sig ner och äta några lingon eller varför inte några blåbär, gå omkring och bara njuta (hoppas att man inte ser någon orm). Någon orm såg jag dock inte denna gång, som tur var. Men en och annan kantarell hittade jag nog, efter lite letande. Det är bra att ha utmärkt kantarellställena på en karta i telefonen, inte alltid så lätt att hitta mellan stock och sten. 
 
 
Efter allt regn så var det lite vått i skogen. Där det brukar vara ett dike var det nu nästan en sjö. På ängarna fram till skogen var det också blött. Kunde bara konstatera att jag måste köpa ett par nya gummistövlar då jag blev genomvåt om fötterna än en gång. Men det gör inget att jag blev våt om fötterna, kantarelljakten var spännande i alla fall. Vet ju aldrig om man ska hitta ut ur skogen igen eller inte, hehe. Men med dagens telefoner är det nog svårt att gå vilse. Får se om det hinner komma fler kantareller ännu i år, eller om jag måste hitta nya kantarellställen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0