Julen dansar ut och en ny kudde

Idag har jag städat bort ännu lite mera jul. Får se hur länge de små granarna får stanna inne. De växer ju och mår så bra. Tog bort julpyntet från den ena så nu är de bara gröna och fina. Misstänker de nog får vara inne tills månadens slut. Alla rödrandiga kuddar har försvunnit in i skrubben, nu skulle jag ju vilja ha nya kuddöverdrag och inte bara de gamla som jag hade före jul. Får se hur det blir. En ny kudde kom jag dock hem med från loppis idag. Annars var det ganska så tomt i hyllorna, i alla fall på Suvi kirppis. Januari brukar ju inte vara en bra loppismånad, men det blir säkert bättre längre fram i vår. 
 
 
Imorgon fortsätter jag säkert med att plocka bort mera julsaker, nu vill jag ha vår! Snart ska jag nog köpa några tulpaner, börjar bli trött på julblommorna, men de får blomma så länge de blommar. Eller ska vi säga så, jag tror ju inte de lever så länge till, men tills dess får jag stå ut med dem. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0