En lång dag och ett fynd

Kan inte annat säga än åh vad det var skönt med sovmorgon! Behövdes verkligen. Igår blev det en lååång dag. Började dagen med att fara till tandläkaren, de hade en annullerad tid som jag fick komma på och det tackar man ju inte nej till. Är ju så långa köer till tandläkaren nu för tiden. Hade två hål och så tyckte hon jag hade ganska slitna tänder?? Ja, vad gör man åt det? Dessutom borstar jag tänderna för hårt. Nåja, fick en ny tid i mars så får se då. Tyckte sedan det var onödigt att köra hem tillbaka då jag skulle på jobb lite senare, så blev tre timmar "på stan" fast jag egentligen inte skulle ha orkat. Eller egentligen skulle det ha blivit fyra timmar men for en timme tidigare till jobbet. 
 
Besökte Röda korsets nya lopptorg för första gången. Ingen höjdare precis, men jag fyndade en Riihimäki vas för ynka 1,60. Googlar man så kan man läsa att vasen ("Arki maljakko") är designad av Hans Nyqvist för Riihimäen lasi. I serien finns också andra vaser, och den här vasen finns också i andra färger.
 
Det är något med mönstret som tilltalar mig. Har flera gånger sett såna här vaser på loppis, visserligen inte så dyra, men tillräckligt för att jag inte ha köpt dem. 1,60 var ju ingenting. 
 
 
På jobbet igår var det stort kalas, en av klienterna fyllde år. Jag hann inte sitta många minuter på hela dagen, var mest på köket. Visst är det roligt med en annorlunda arbetsdag, men också jobbigt. Tur att det inte är kalas varje dag. Då gästerna hade farit hem och det mesta var undanstökat var det skönt att få fara hem. 
 
Idag är jag ledig. Finns en hel del som borde göras. Hade i något skede tänkt fara till gymmet, har inte kommit mig dit ännu denna vecka, men nej, inte idag. Borde kanske ta en promenad istället och få lite frisk luft. Solen skulle också få komma fram så man skulle få tanka lite D vitamin. Just nu ser det lite ljusare ut så hoppas man får se en skymt av den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0