LEDIG och gardinfunderingar

Vad skönt det ska bli att få vara ledig till måndag kväll. Bara så alla vet så kommer jag inte på jobb ifall ni skulle ringa. Blir nog att börja morgondagen med sovmorgon, sedan kanske det blir en loppisrunda. Någon av dagarna ska nog julgardinerna ner (om andan faller på). Hur länge tar det innan ni får ner era julgardiner?
 
Har lite dåligt samvete varje år då de är så svåra att få ner, men sist och slutligen så är det nog ingen annan än jag som ser (och bryr mig om) vad som hänger i fönstren. Kanske man borde satsa på neutrala gardiner så skulle det inte vara så stor skillnad? Genast de är röda så sticker de lite i ögonen efter tjugondag knut. 
 
 
Blir väl nog de samma "gamla" vita knythissgardinerna som åker upp då dessa åker ner. Har inga andra att sätta upp heller. De samma har hängt i fönstren sedan vi flyttade in, med undantag av julen då. Än så länge har jag inte tröttnat på dem, men då jag gör det så måste jag köpa 4 likadanna gardiner eftersom vardagsrummet/köket/matplatsen  sitter i ett och det skulle se konstigt ut med olika sorters gardiner. 
 
Jag talar försås om dessa gardiner från Svanefors. Dyra var de dessutom då jag köpte dem så gäller nog att använda dem flitigt. tills jag vill ha nya. Just nu skulle jag dock inte kunna tänka mig någon annan sorts gardin än knythissgardin. Då jag köper nya ska nog färgskalan vara den samma vitt eller begie. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0